sobota, 22 grudnia 2012

Piernik Staropolski - część druga

       

     Czas najwyższy dokończyć nasze pierniki. Gotowe ciasto podzielić na  3 części, rozwałkować (najlepsza grubość około pół cm) i piec w dużej blaszce (koniecznie wyłożonej papierem do pieczenia!) w temperaturze około 160 - 180ºC przez około 15 - 20 minut (ja piekłam w keksówce bo robiłam z połowy porcji). Placki ochłodzić.

   Gotowe placki przekładamy podgrzanymi powidłami śliwkowymi. Przykrywamy arkuszem papieru do pieczenia, równomiernie obciążamy i odstawiamy na godzinkę. Po tym czasie piernik zawijamy w ściereczkę i odkładamy w chodne miejsce.  Jeżeli piernik piekliście w dużej blaszce,  najpierw  kroimy go na pół, na dwa długie pasy i dopiero wówczas każdy z nich zawijamy w ściereczki. W wigilię piernik pokrywamy polewą czekoladową (ja swoją zrobiłam z 50 g mlecznej i 50 g gorzkiej czekolady rozpuszczonej w kąpieli wodnej z łyżką masła). Piernik długo zachowuje świeżość, wystarczy tylko zawinąć go w papier lub ściereczkę, by nie wysychał.


Smacznego :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz