piątek, 4 kwietnia 2014

Shortbread


    Shortbread to tradycyjne szkockie  kruche ciasteczka. Oryginalnych nigdy nie jadłam, jednak te smakowały nam tak bardzo, że na pewno upiekę je jeszcze nie raz. Polecam :-)

Składniki na 20 sztuk:
 250 g zimnego masła
140 g cukru pudru
225 g mąki pszennej
 100 g mąki ryżowej (ja użyłam  mąki ziemniaczanej, można też użyć kukurydzianej)
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii lub drobno otarta skórka z cytryny

Dodatkowo:
cukier puder do oprószenia

     Z podanych składników  szybko zagnieść ciasto, najpierw siekając wszystkie składniki nożem, a następnie wyrabiając  tylko do połączenia składników ( oczywiście można sobie ułatwić życie i użyć w tym celu malaksera). Formę  o wymiarach  20x30 cm  wysmarować masłem i wyłożyć papierem do pieczenia. Do formy  wyłożyć ciasto, wyrównać. Ciasto schłodzić w lodówce przez ok. 20 minut. Przed pieczeniem ciasto  naciąć aż do samej blachy, formując 20 kruchych paluszków. Ponakłuwać widelcem. 
     Piec w temperaturze 180ºC przez 35 - 40 minut do złotego koloru.  Podobno oryginalne ciastka  mają śnieżnobiały kolor, w tym celu należy  piec ciastka w temp. 160ºC ok. godziny. Wyjąć z piekarnika, pozostawić w formie przez 20 minut. Delikatnie wyjąć z formy, przenieść na kratkę do wystudzenia. Po wystudzeniu pokroić według naznaczonych wcześniej linii, oprószyć delikatnie cukrem pudrem.

Smacznego :-)
Źródło przepisu: Moje wypieki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz