sobota, 29 października 2011

Ciasto z cukinią


Mój mąż do ostatniej chwili mi nie wierzył, że to będzie ciasto z cukinią. Córeczce powiedziałam dopiero jak poprosiła o drugi kawałek. Zaskoczenie i kulinarny sukces często idą w parze :)

Składniki:
2 jajka duże lub 3 małe
pół szklanki cukru
2 szklanki mąki pół szklanki oleju
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody 2 łyżki dowolnego dżemu
1,5 szklanki startej na dużych oczkach cukinii ( ja nie obieram ze skórki)
1 małe starte jabłko
2 łyżeczki cynamonu

 













Jajka (całe) zmiksować z cukrem do białości. Dodać pozostałe składniki i wymieszać. Na końcu dodać cukinię i dobrze wymieszać ( można drewnianą łyżką). Ciasto przełożyć do keksówki, wysmarowanej uprzednio masłem i wysypanej bułką tartą. Piec w temperaturze 180 ºC przez 40-45 minut, pod koniec pieczenia sprawdzając patyczkiem, czy ciasto jest suche.

Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz