sobota, 25 maja 2013

Ciasto z karmelizowanych bananów


      Dzisiaj kolejny przysmak z jednej z naszych ulubionych kategorii, czyli smakowite i łatwe w przygotowaniu. Tajemnicą tego ciasta są banany z karmelem, które ukryte w cieście podczas pieczenia, zaczarują je smakiem i aromatem, którego nie sposób zapomnieć. Jeden z ulubionych wypieków mojej rodziny.

Składniki:
120 g cukru
80 g masła
3 bardzo dojrzałe banany (średnie)
1 jajko
50 ml mleka
łyżeczka esencji waniliowej
230 g mąki pszennej ( ja dałam pół na pół pszennej i pełnoziarnistej)
1,5  łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
szczypta soli

     Banany pokroić na plasterki. Cukier rozpuścić z masłem w szerokim garnku (lub patelni z gładkim dnem) na średnim ogniu. Zwiększyć ogień i mieszać, aż masa stanie się brązowa i powstanie karmel. Zdjąć garnek z ognia, dodać banany i dokładnie wymieszać. Pozostawić do ostudzenia, następnie rozgnieść delikatnie banany widelcem.
     Piekarnik nagrzać do 170 st. Keksówkę o wymiarach 27cm x 13 cm  nasmarować masłem i wysypać bułką tartą. Mąkę przesiać i wymieszać z solą, sodą, proszkiem do pieczenia i wanilią. Jajko ubić lekko z mlekiem,  dodać do nich ostudzone banany. Następnie połączyć z mąką za pomocą łyżki (nie miksować). Ciasto przelać do keksówki i wstawić do nagrzanego piekarnika na ok. 45-50 min. Pieczemy do momentu, aż patyczek wbity w ciasto będzie suchy.


Źródło przepisu: White plate. Słodkie. Elizy Mórawskiej

Smacznego :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz