niedziela, 6 listopada 2011

Sernik z batonikami Daim




















Serniki uwielbiam, a batoniki Daim to jedne z moich ulubionych słodyczy. Dlatego jak tylko go zobaczyłam, wiedziałam że muszę go jak najszybciej upiec! Jest to jeden z najsmaczniejszych serników, jakie jadłam. Kremowy, wilgotny z pyszną polewą i przede wszystkim z chrupiącymi z środku kawałkami batoników. Kolejny wspaniały przepis autorstwa Dototuś. Polecam!

Składniki na spód:
160 g ciastek digestive
60 g masła
50 g drobno posiekanych batoników Daim

Ciastka rozdrobnić blenderem na piasek, wymieszać z roztopionym masłem i drobno posiekanymi batonikami. Tortownicę o średnicy 21 cm (u mnie śr 23cm) wyłożyć papierem do pieczenia, masę ciasteczkową wcisnąć w dno, schłodzić pół godziny w lodówce.

Masa serowa:
600 g twarogu półtłustego zmielonego dwukrotnie (lub sera twarogowego śmietankowego)
1 niepełna szklanka cukru ( ja dałam pół szklanki)
1 opakowanie budyniu waniliowego (40 g)
2 łyżki kaszy manny (można kaszę pominąć)
3 jajka
150 ml kwaśnej śmietany 18%
150 ml śmietany kremówki
2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
100 g posiekanych batoników Daim

W misie miksera utrzeć zmielony twaróg razem z cukrem, kwaśną śmietaną, śmietaną kremówką, proszkiem budyniowym, kaszą, ekstraktem z wanilii - na gładką masę. Wbijać po jednym jajku i dalej ucierać. Dodać posiekane batoniki i wymieszać.
Całość przelać do tortownicy z ciasteczkowym spodem. Piec około 60 - 70 minut w temperaturze 180ºC.  Schłodzić przez 3 godziny w lodówce, lub najlepiej przez całą noc.

Na wierzch:
200 g dulce de leche (lub masy karmelowej otrzymanej przez gotowanie przez 2 h pod przykryciem mleka skondensowanego słodzonego), czyli około pół puszki ( ja dałam gotową masę korówkową Bakallandu)
50 g posiekanych batoników Daim

Sernik przed podaniem posmarować masą z puszki, ozdobić posiekanymi batonikami.

Smacznego :)















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz