poniedziałek, 14 listopada 2011

Sernik z lemon curd




















Składniki na spód:
250 g ciastek digestive (już użyłam takich z mleczną czekoladą)
110 g masła

Ciastka pokruszyć (najlepiej w blenderze), masło roztopić. Masło wymieszać z ciastkami. Tortownicę o średnicy 21 cm (u mnie 23cm) wyłożyć papierem do pieczenia. Dno i boki tortownicy wylepić ciastkami. Schłodzić przez 30 minut w lodówce.

Składniki na masę serową:
750 g twarogu 3-krotnie zmielonego lub twarogu śmietankowego sernikowego (ja dałam 500 g twarogu wiaderkowego do serników Piątnicy i 250 g serka Philadelphia)
pół szklanki (110 g ) drobnego cukru
2 łyżeczki otartej skórki z cytryny
3 jajka

Serek utrzeć z cukrem, nie za długo – do połączenia składników i stopniowo dodawać po jednym jajku. Na końcu dodać skórkę z cytryny i dokładnie wymieszać. Masę serową wlać do tortownicy. Piec w temperaturze 180 stopni przez godzinę przez ok. 60 minut. Wystudzić sernik (najlepiej w lekko uchylonym piekarniku).


Składniki na lemon curd:
45 g masła
pół szklanki (110 g) drobnego cukru do wypieków
1 jajko, roztrzepane
1 łyżeczka otartej skórki z cytryny
2 łyżki soku z cytryny

Masło rozpuścić, ostudzić. Dodać pozostałe składniki i zmiksować. Masę umieścić w szklanej miseczce, którą ustawić na rondelku z gotującą się wodą. Gotować w kąpieli wodnej mieszając, aż zgęstnieje (mój gotował się dość długo). Lekko przestudzić (może być lekko ciepły).
Na wystudzony sernik wyłożyć lemon curd, równo rozprowadzić. Włożyć do lodówki na minimum 4 godziny.


Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz