środa, 2 maja 2012

Jogurtowy placek z rabarbarem


Składniki:
5 jaj
400g cukru
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
200 ml oleju roślinnego (u mnie rzepakowy)
220g jogurtu naturalnego
500g mąki
2,5 łyżeczki proszku do pieczenia

oraz
ok. 500 g rabarbaru
2 łyżki cukru brązowego
ok. 50g płatków migdałowych

cukier puder do posypania wierzchu

    Piekarnik rozgrzać do temp. 180 st.C. Dużą blaszkę (35x25cm) wyłożyć papierem do pieczenia, lub wysmarować masłem i oprószyć mąką ( ja zrobiłam z połowy porcji i piekłam w tortownicy 24 cm). Rabarbar umyć, osuszyć, obrać i pokroić na kawałki ok. 1-1,5 cm grubości. Posypać 2 łyżkami cukru – wymieszać.
    Mąkę przesiać do oddzielnej miski wraz z proszkiem do pieczenia. Oddzielić żółtka jaj od białek. Białka ubić na sztywną pianę. Żółtka utrzeć z cukrem. Dodawać kolejno olej roślinny, jogurt, oraz ekstrakt waniliowy. Ciągle ucierając – dodawać po trochę mąki. Na koniec włożyć całą pianę i bardzo delikatnie wymieszać masę (najlepiej ręcznie łopatką silikonową).
    Ciasto wyłożyć na przygotowaną blaszkę. Na wierzchu rozłożyć rabarbar. Posypać migdałami w płatkach.
Piec ok. 45  min. Gdyby ciasto zbyt szybko się rumieniło – przykryć z wierzch folią aluminiową. Patyczek włożony w środek ciasta powinien być suchy. Ostudzone ciasto oprószyć cukrem pudrem.



Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz